سایت دلیا ؛ دکتر رضا غلامرضائی»صفحه اصلی»علوم پزشکی»بیماری های اطفال»شربت نرس هارویز گریپ میکسچر

تنبلی روده، کمبود بعضی از مواد معدنی، وجود و فعالیت یک سری از باکتری های بد روده می تواند باعث اسهال و یا یبوست در کودکان شود. عصاره شوید در این گریپ میکسچر دارای آهن، ویتامین ب ۶، کلسیم، پتاسیم و مواد معدنی دیگری است که می تواند حرکات دودی را افزایش دهد و باعث بهبود کارکرد روده شود.

از دیگر دلایل دل درد و نفخ در کودکان می توان یبوست را مثال زد که به دلیل وجود عصاره زیره در ترکیبات این شربت گریپ  میکسچر ، مدفوع نوزاد نرم شده‌ و باعث افزایش حرکات روده و در نتیجه سهولت خروج مدفوع در نوزادان میشود.

از معمول ترین مشکلاتی که نوزادان را درگیر می کند و به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد، احساس درد در دل می باشد که از نشانه های آن گریه در کودکان می باشد. این شربت به کمک خانواده ها در طول دوران نوزادی کودکانشان آمده که در برطرف کردن علائم نفخ و شکم درد کاربرد دارد.

تعریف قولنج یا کولیک

از مواردی که باعث ایجاد درد شکمی در نوزادان می شود و گریه های غیر قابل تحمل نوزادان سالم را توجیه می کند، قولنج یا کولیک می باشد. اگر کودک شما در رده سنی زیر 3ماه (بعضا تا 5 ماه) قرار دارد و حداقل 3 ساعت در روز گریه میکند به گونه ای که حداقل 3 بار در هفته تکرار شود کودک شما کولیک دارد. (قانون 3 ها را به خاطر بسپارید)

بررسی نفخ شکمی

در دستگاه گوارش، ایجاد باد در قسمت شکمی، حس پری و فشار در شکم بعد از غذا خوردن و بادگلو زدن از دلایلی است که نشان می دهد در این بخش گاز ها تجمع پیدا کرده اند. از علائم سوهاضمه، نفخ می باشد که به دلیل مصرف غذاهایی بادزا و نفخ آور در وعده های غذایی رخ می دهد. همچنین ایجاد نفخ از علائم عدم هضم مناسب در روده می باشد چرا که وجود مواد غذایی باقی مانده و هضم نشده با انجام فرآیند تخمیر در روده سبب تولید گاز می شوند.

در تولید نفخ 2 عامل موثر می باشد. در مورد اول بلعیدن هوا را داریم که به دلیل خوردن غذا با سرعت بالا یا خوب نجویدن غذا رخ می دهد که سبب تجمع گاز در معده می شود (به همین دلیل بعد از شیر خوردن آروغ کودک خود را بگیرید). در مورد دوم هم که به دلیل عدم هضم  بعضی از قند ها در روده باریک و واکنش دادن این مواد در روده بزرگ با برخی باکتری های بدون ضرر سبب تولید گاز می شود.

ویژگی های شربت گریپ میکسچر

  • دارای خاصیت جلوگیری و بهتر کردن وضعیت درد های احساس شده در شکم برای نوزادان و کودکان می باشد
  • به منظور پیشگیری و درمان نفخ باد شکم کودکان استفاده می شود
  •  در جلوگیری از سوهاضمه کودکان نقش دارد
  • خاصیت باد شکن و ضد اسپاسمی نیز دارد.

شربت نرس هارویز گریپ میکسچر

 

تر کیبات موثر

الف) سدیم بی کربنات: یکی از ترکیبات این شربت که در حقیقت برای ریفلاکس معده در نوزادان بسیار موثر است، سدیم بی کربنات و یا همان جوش شیرین است. این ماده خاصیت قلیایی دارد و مقدار کم آن باعث از بین رفتن خشکی دهان در کودکان و همین طور کاهش دفعات ریفلاکس معده و سوزش معده می شود.

ب) عصاره شوید: ترکیب دومی که به دلیل داشتن ‌ویتامین های ب، آهن و پتاسیم باعث رفع یبوست، دل درد و حتی قولنج در نوزادان می شود، این عصاره است.

ج) زیره سیاه: عصاره زیره سیاه از دیگر ترکیبات موثر در این شربت است که به دلیل وجود آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد اسپاسم در درمان کولیک نوزاد بسیار مناسب و کاربردی است. همین طور این عصاره در بهبود کارکرد معده و هضم غذا‌ و جلوگیری از ریفلاکس معده تاثیر زیادی دارد.

روش مصرف

برای نوزادان در گروه سنی 1 تا 6 ماه باید 5 میلی لیتر مصرف شود.

برای کودکان با رده سنی 6 تا 12 ماه باید 10 میلی لیتر  مصرف شود.

نکات قابل توجه
  • اگر کودک شما به بی کربنات سدیم یا هر ماده دیگری که در ترکیبات سازنده آن موجود می باشد، آلرژی دارد توصیه می کنیم از مصرف این فرآورده خودداری کنید.
  • استفاده از این شربت برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند توصیه نمی شود.
  • استفاده ازاین دارو برای نوزادان زیر 1 ماه هرگز توصیه نمی شود. (در این مورد از قطره Colicez استفاده کنید)
  • این محصول را در محیطی خشک و خنک با دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد نگه داری کنید.
  • بعد از مصرف محصول از بسته بودن درب آن اطمینان داشته باشید و سعی کنید در جعبه نگه داری کنید.
  • در ورتی که محصول شما دچار تغییر رنگ جزئی بود، استفاده از این دارو ضرری ندارد.
  • برای مصرف این محصول تا 4 هفته بعد از باز کردن درب بطری فرصت دارید.

منبع : https://shafa-markazi.com/


تهیه و ویرایش شده در سایت دلیا || www.dlea.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *